Program jest przeznaczony tylko dla osób, które ukończyły program Java – wstęp (1) lub Processing (w poprzednich latach).

Jednym z najpopularniejszych języków programowania niezmiennie od wielu lat jest język Java. Z  językiem tym spotkać się możemy na większości uczelni technicznych, na których istnieją kierunki informatyczne. Szerokie zastosowanie ma także w sprzętach powszechnego użytku: telefonach komputerach tabletach i innych.

Java zyskuje  na popularności dzięki swojej uniwersalności i rozbudowanemu ekosystemowi gotowych bibliotek i rozwiązań.

Dzięki wykorzystaniu specjalnie dobranych bibliotek poznamy sposoby na tworzenie nowoczesnego i przyjaznego dla użytkownika interfejsu w programie. Poznanie założeń programowania obiektowego pozwoli nam na wejście na kolejny poziom,  dzięki któremu będziemy w stanie tworzyć dużo bardziej zaawansowane programy i gry.

Podczas zajęć stworzymy także projekt, w którym dzieci wspólnie w grupie będą musiały zaprojektować, stworzyć niezbędne materiały (w tym np. grafiki), utworzyć wspólnie kod programu, przetestować działanie, naprawić błędy oraz zaplanować możliwy dalszy rozwój oprogramowania.

null

Wieloplatformowy

Kompatybilny z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi (Linux, Max, Windows)

null

Darmowy

Processing to narzędzie open source - udostępnione i rozwijane w ramach wolnego oprogramowania.

null

Uniwersalny

Rozbudowana ilość dodatkowych bibliotek rozszerza możliwości zastosowania.

null

Interaktywny

Narzędzie wspomaga intuicyjny proces modyfikacji formy podczas jej ewolucji i generowania.

Na tym poziomie poznamy:

  • sposoby na odczyt i zapis danych do plików,
  • jak programy komunikują się przez sieć,
  • dlaczego programowanie obiektowe to kolejny ważny etap nauki programowania,
  • podstawowe założenia programowania obiektowego:
    • abstrakcja,
    • hermetyzacja,
    • polimorfizm,
    • dziedziczenie,
  • wyjątki i ich obsługa,
  • tworzenie interfejsu graficznego do programu,
  • i wiele innych