Niezwykła popularność Androida sprawia, że wiele osób myśli o tworzeniu aplikacji dla tego systemu.  Niestety tworzenie aplikacji na Android (i jakikolwiek inny system) nie jest łatwe, zwłaszcza dla osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w tym temacie. Proponowane przez nas zajęcia uczą więc dzieci tworzenia własnych programów przy użyciu narzędzia o nazwie MIT App Inventor, który nie wymaga od nich pisania kodu.

MIT App Inventor to maksymalnie uproszczone środowisko programistyczne do tworzenia aplikacji dla systemu Android, które umożliwia wstęp do magicznego świata twórców aplikacji mobilnych tym, którzy nie mają wystarczającej wiedzy programistycznej.

  • null

    App Inventor to realnie wykorzystywane środkowisko do tworzenie nieskomplikowanych aplikacji.

  • null

    Tworzenie kompletnych aplikacji zarówno pod względem wizualnym jak i programistycznym.

  • null

    Szansa stworzenia własnej wersji popularnych aplikacji, takich jak Paint, kalkulator czy Snapchat.

  • null

    Możliwość przyswojenia pojęć takich jak procedura, pętla czy zmienna globalna.

  • null

    Testowanie w czasie rzeczywistym wspomaga samodzielne kreowanie i udoskonalanie własnej wizji.

  • null

    Rozbudowany system reakcji wspiera rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego.

Oferujemy zajęcia o dwuetapowym procesie tworzenie aplikacji. Pierwszym krokiem jest zaprojektowanie interfejsu graficznego, czyli odwzorowanie na komputerze pomysłu na wygląd danej aplikacji. Proces ten stymuluje wzrost kreatywności i poczucia estetyki dziecka, pozwala mu w prosty sposób na twórcze odwzorowanie swojej wizualnej koncepcji.

Drugi etap to tworzenie mechanizmu aplikacji przy użyciu przyjemnej wizualnie formy bloków reprezentujących akcje i powiązane z nimi reakcje. Pozwala to dzieciom nie tylko w łatwy sposób zbudować kompletny interfejs ze wszystkimi elementami, ale również dodać do aplikacji przeróżne funkcjonalności bez konieczności użycia jakiegokolwiek języka programowania.

Dzieci podczas zajęć uczą się:

  • Stosować w opisie podstawowe pojęcia programistyczne.
  • Używać struktur kontrolnych – pętli i instrukcji warunkowych
  • Wykorzystywać zmienne globalne.
  • Tworzyć kod wielokrotnego użytku dzięki procedurom.
  • Stosować podczas pracy schematy blokowe.
  • Używać słownictwo bezpośrednio związane z aplikacjami mobilnymi.
  • Debugować i rozwijać swoje aplikacje.
  • Projektować interfejs użytkownika.
  • Przewidywać przypadki użycia.
  • Wykorzystywać narzędzie anglojęzyczne.